ANGLICKÁ SPORTOVNÍ TERMINOLOGIE

Šárka Daňhelová
Formát B5, 72 stran, 78,- Kč, ISBN 80-7315-040-9, náklad 500 ks
Tato prakticky zaměřená příručka z oblasti sportovní terminologie je určena učitelům tělesné výchovy, angličtiny, cvičitelům, trenérům, studentům vysokých škol. Účelem publikace bylo shromáždit slovní zásobu týkající se sportovní terminologie, často užívaných vazeb.
Sportovní terminologie je tematicky uspořádána a doplněna o obrazový doprovod.
objednat / nahoru
 


AQUA AEROBIC

Hana Janošková, Marta Muchová
Formát B5, 26 stran, barevná příloha, grafické záznamy cvičení, 65,- Kč,
ISBN 80-7315-030-1
Jednou z nových forem pohybových aktivit je cvičení ve vodě – aqua aerobik. Jde o typické aerobní cvičení prováděné optimální intenzitou po dostatečně dlouhou dobu. Záměrem autorek je seznámit čtenáře se cvičením, které zvyšuje tělesnou zdatnost a výkonnost, zpřístupnit je širokému spektru zájemců všech věkových i výkonnostních kategorií. Obsah příručky lze proto chápat též jako systém cvičení určený ke zlepšování a udržování dobrého stavu a kondice soustavy pohybové, dýchací, srdeční a oběhové – tedy především jako systém cvičení určený k podpoře zdravého životního stylu.
objednat / nahoru
 


AQUA FITNESS

Marta Muchová, Hana Janošková
Formát B5, 71 stran, 105 Kč, ISBN 80-7315-076-X
Autorky vytvořily pojetí aqua fitness na základě zkušeností se zdravotně handicapovanými i se zcela zdravými lidmi, kteří hledají způsob, jak si udržet dobrou kondici či překonat své drobné i závažnější zdravotní problémy. Pro zdravého člověka bude sloužit jako soubor doporučení k udržení dobré kondice, kterou může předcházet problémům, pro nemocného jako doporučený způsob, jak se s následky úrazu, nemoci vypořádat a podpořit účinek lékařské péče. Publikace obsahuje barevné fotografie zachycené pod vodou.
objednat / nahoru
 


AŤ ŽIJE ŠKOLA! DALTONSKÁ VÝUKA V PRAXI

Hans Wenke & Roel Röhner
Formát B5, 124 stran, 127,- Kč, ISBN 80-85931-82-6,
přeloženo z nizozemského originálu
Kniha nizozemských odborníků, kteří mají dlouholeté zkušenosti z organizace, správy a řízení daltonských škol, je určena nejen všem, kdo již mají zkušenosti s vyučováním podle daltonského plánu, ale také učitelům, kteří hledají nové zajímavé podněty pro svou práci. Stejně tak může sloužit jako učební text studentům učitelství. Principy „daltonského vyučování“ by se mohly stát pozitivní inspirací pro budoucí očekávanou podobu organizace školy.
objednat / nahoru
 


CESTY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ

Bohumíra Lazarová a kol.
Formát B5, 232 stran, 238,- Kč, ISBN 80-7315-114-6, náklad 400 ks
Publikace pojednává o dalším vzdělávání učitelů na úrovni vzdělávací politiky i praxe a dává prostor k vyjádření hlavním aktérům dalšího vzdělávání učitelů. Nabízí několik výraznějších vhledů do vztahů dalšího vzdělávání učitelů a prostředí dalšího vzdělávání a – konečně – přináší aplikační příklady – tedy příklady snah o zdokonalení dalšího vzdělávání učitelů v praxi. Autory jednotlivých příspěvků jsou erudovaní teoretikové i praktikové. Publikace je určena především vedoucím pracovníkům škol, lektorům a organizátorům dalšího vzdělávání učitelů a také školským politikům a výzkumníkům v dané oblasti.
objednat / nahoru
 


CESTY PEDAGOGICKÉHO VÝZKUMU

Josef Maňák, Vlastimil Švec (eds.)
Formát B5, 80 stran, 90,- Kč, ISBN 80-7315-078-6, náklad 800 ks
V publikaci, která vznikla v Centru pedagogického výzkumu Pedagogické fakulty MU v Brně, naj d e čtenář otázky a odpovědi spojené se základními problémy pedagogického výzkumu a jeho zpracováním. Text poskytuje informace, které mohou posloužit zejména začínajícím badatelům jako příklad hledání účinné cesty k pedagogickému poznání (J. Maňák), podává úvod do problematiky kvalitativního výzkumu (V. Švec), poskytuje vhled do akčního výzkumu (T. Janík) a vysvětluje problémy spojené s projektováním a přípravou odborných pojednání (J. Němec).
objednat / nahoru
 


ČESKO-ANGLICKÝ SLOVNÍK PEDAGOGIKA / ŠKOLSTVÍ / ANDRAGOGIKA CZECH-ENGLISH DICTIONARY PEDAGOGY / EDUCATION / ANDRAGOGY

Jan Průcha
Formát B5, 169 stran, 190,- Kč, ISBN 978-80-7315-217-8, náklad 600 ks
Slovník obsahuje více než 7 000 termínů a jiných výrazů z teorie i z edukační praxe, označujících např. nové formy vzdělávání, druhy škol aj. Slovník je uzpůsoben pro široký okruh uživatelů, jimiž jsou zejména studenti a doktorandi v pedagogických a andragogických oborech, odborníci v pedagogice, psychologii, sociologii, personalistice a další učitelé a ředitelé různých druhů škol, manažeři podnikového vzdělávání a odborníci ve vzdělávání dospělých, pracovníci školské správy a vzdělávací politiky i překladatelé a tlumočníci.
objednat / nahoru
 


DĚTI SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI V MATEŘSKÉ ŠKOLE

Texty k distančnímu vzdělávání
Miroslava Bartoňová, Ilona Bytešníková, Marie Vítková et al.
Formát B5, 273 stran, 248,- Kč, ISBN 978-80-7315-237-6, náklad 400 ks
Publikace přibližuje koncepci mateřské školy pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále se zaměřuje na speciálněpedagogickou diagnostiku a podporu dětí předškolního věku. Následující kapitoly se zabývají deficity dílčích funkcí, poruchami pozornosti a podporou komunikačních kompetencí v předškolním věku. Speciální část publikace mapuje specifika přístupu k dětem s narušenou komunikační schopností, se sluchovým postižením a hluchoslepotou, se zrakovým, tělesným, mentálním postižením a zdravotním a sociálním znevýhodněním. Celý text je zpracován formou studijní opory pro distanční vzdělávání.
objednat / nahoru
 


DIAGNOSTIKA VE SPECIÁLNÍ PEDAGOGICE

Texty k distančnímu vzdělávání
Dagmar Přinosilová
Formát B5, 179 stran, 118,- Kč, ISBN 978-80-7315-157-7, 2. vydání, náklad 1000 ks
Předkládaný učební text Diagnostika ve speciální pedagogice je zpracován pro potřeby studentů oboru speciální pedagogiky, a to jak prezenční, tak i kombinované formy. Autorka byla vedena snahou seznámit studenty přístupným a přehledným způsobem se současným pohledem na základy oboru diagnostiky ve speciální pedagogice. V textu je kladen důraz na komplexnost diagnostického procesu, potřebu jeho dlouhodobosti, ověřitelnost výsledků a nutnou kooperaci zúčastněných odborníků. Text je pojímán jako přehled základních metod a postupů, nejdůležitějších oblastí diagnostiky a vybraných diagnostických situací včetně vývojového pohledu na pojednávanou problematiku.
objednat / nahoru
 


DIDAKTIKA TĚLESNÉ VÝCHOVY

Vlasta Vilímová
Formát B5, 103 stran, 108,- Kč, ISBN 80-7315-033-6, náklad 500 ks
Učební text podává základní informace o didaktice školní tělesné výchovy, uvádí přehled organizačních forem a vyučovacích metod, které jsou ve školní tělesné výchově důležité. Dále se zaměřuje na pedagogické schopnosti učitele, osobnost žáka a na vzájemnou komunikaci učitele a žáka ve výchovně-vzdělávacím procesu. Publikace je určena především studentům učitelství tělesné výchovy a sportu, ale také dalším čtenářům z řad učitelů a pedagogických pracovníků, kteří se o tuto problematiku zajímají.
objednat / nahoru
 


ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA: OD CÍLŮ K PROSTŘEDKŮM

Jan Činčera
Formát B5, 120 stran, 118,- Kč, ISBN 978-80-7315-147-8, náklad 500 ks
Díky úsilí mnohých učitelů i pracovníků středisek ekologické výchovy se environmentální výchova v České republice dostala do pozice svébytné školy. Tyto úspěchy by neměly být důvodem pro stagnaci a usnutí na vavřínech. Autor cítil potřebu pro další rozvoj environmentální výchovy znovu otevřít některé otázky a pokusit se o zásadnější kritickou reflexi. Východiskem k tomu byl projektový, systémový přístup, který vychází z definice cílů a hledá adekvátní prostředky. Publikace podrobněji analyzuje environmentální výchovu, odmítá přitom běžné chápání environmentální výchovy jako celistvého výchovného proudu. Environmentální výchova je přiblížena jako vzrušující, existenciální projekt.
objednat / nahoru
 


FITBALL PRO ŽENY I MUŽE

Karla Tománková, Marta Muchová, Hana Janošková
Formát B5, 16 stran + DVD, 357,- Kč, ISBN 80-7315-110-3
Publikace, jejíž součástí je DVD, reflektuje v současnosti velmi oblíbenou sportovní aktivitu – cvičení na velkém míči. Jeho využití je široké – od rehabilitace přes prevenci bolesti zad až k posilování a protahování zkrácených svalů, přičemž vždy je kladen důraz na radost z pohybu. Tuto publikaci s DVD využijí ti, kteří pracují ve zdravotnictví, školství, sportovních zařízeních. Primárně je však zaměřena na použití doma, kde při omezených možnostech můžeme dosáhnout velkých úspěchů.
objednat / nahoru
 


INTERVENCE U DĚTÍ SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM V RANÉM VĚKU

Texty k distančnímu vzdělávání
Dagmar Opatřilová, Zita Nováková, Marie Vítková et al.
Formát B5, 160 stran, 168,- Kč, ISBN 978-80-7315-240-6, náklad 400 ks
Publikace přehledně přibližuje význam intervence a podpory dětí s těžkým postižením v raném věku a současně se zabývá psychologickou problematikou rodiny pečující o dítě se zdravotním postižením. Problematiku rané intervence řeší u dětí s tělesným postižením, s kombinovaným postižením, s těžkým zrakovým postižením, s těžkým sluchovým postižením, s hluchoslepotou a u dětí s narušenou komunikační schopností. Celý text je zpracován formou studijní opory pro distanční vzdělávání.
objednat / nahoru
 


JAK SPOJIT PRAXI S TEORIÍ: DIDAKTIKA REALISTICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ

Fred Korthagen, Jos Kessels, Bob Koster,
Bram Lagerwerf  & Theo Wubbels 

Formát B5, 293 stran, 438,- Kč, ISBN 978-80-7315-221-5, náklad 500 ks
Českému čtenáři se po deseti letech od původního vydání dostává do rukou kniha, která nabízí ucelenou koncepci učitelského vzdělávání, které se v mnohém liší od tradičních a dodnes široce realizovaných přístupů k učitelskému vzdělávání. V České republice jsou dílčí Korthagenovy práce známy díky starším publikacím českých autorů. Tato kniha však poprvé nabízí příležitost seznámit se s celou koncepcí didaktiky realistického vzdělávání učitelů.
objednat / nahoru
 


K PERSPEKTIVÁM ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ

Tomáš Janík, Vlastimil Švec
Formát B5, 278 stran, 278,- Kč, ISBN 978-80-7315-193-5, náklad 300 ks
Autoři v publikaci reagují na aktuální otázky a výzvy spojené se školou, kurikulem, výukou. Jsou zde novým pohledem nazírány kategorie jako cíle a obsah vzdělávání, kompetence a znalosti, proces vzdělávání a tvořivost. Dále jsou zde řešeny vybrané kurikulární problémy, a to jak ze širšího pohledu např. evropské dimenze ve vzdělávání, tak také z užšího hlediska – kurikulum některých vyučovacích předmětů nebo oblastí vzdělávání. Publikace je věnována prof. PhDr. Josefu Maňákovi, CSc. k jeho významnému životnímu jubileu.
objednat / nahoru
 


KALOKAGATHIA: IDEÁL, NEBO FLATUS VOCIS?

Radim Šíp (ed.)
Formát B5, 96 stran, 95,- Kč, koedice s MU,
ISBN 978-80-210-4566-8, 978-80-7315-164-5, náklad 550 ks
Publikace řady českých i slovenských autorů kriticky analyzuje termín kalokagathia, jenž se často používá jako ústřední pojem mnohdy prázdné fráze. Účelem monografie není ničit prázdné modly, ale naopak pomoci vzkřísit nyní již bezduché slovní klišé k životu skutečného tvořivého mýtu, který z těchto slov kdysi zářil a osvětloval cestu člověka labyrintem života. Publikaci, která přináší řadu nových pohledů na kalokagathii, ocení především studenti i širší sportovně a pedagogicky orientovaná odborná veřejnost.
objednat / nahoru
 


KAPITOLY PRO STUDENTY LOGOPEDIE

Texty k distančnímu vzdělávání
Jiřina Klenková, Barbora Bočková, Ilona Bytešníková
Formát B5, 103 stran, 112,- Kč, ISBN 978-80-7315-229-1, náklad 400 ks
Studijní text přibližuje hlavní informace ze speciálně-pedagogické disciplíny – logopedie. Seznamuje se základními logopedickými pojmy a charakterizuje činnosti logopeda a jednotlivé úrovně logopedické intervence. Po vymezení klíčových pojmů lingvistiky a fonetiky podrobněji přibližuje problematiku narušené komunikační schopnosti, narušeného vývoje řeči a dyslalii. Text je adresován nejen studentům speciální pedagogiky, ale i dalším zájemcům. Publikace je zpracována jako strukturovaný studijní materiál pro distanční vzdělávání. Obsahuje mj. kontrolní otázky, schémata, tabulky a doporučenou odbornou literaturu související s konkrétními tématy.
objednat / nahoru
 


KAPITOLY ZE SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY

3., přepracované a rozšířené vydání
Jarmila Pipeková et al.

Formát B5, 402 stran, 299,- Kč, ISBN 978-80-7315-198-0, náklad 1 000 ks
Učební text Kapitoly ze speciální pedagogiky vychází již jako třetí, přepracované a rozšířené vydání. Problematika speciální pedagogiky je v publikaci členěna do dvou základních částí, obecné a speciálněpedagogické. V jednotlivých kapitolách publikace se autoři snažili postihnout základní problematiku jednotlivých oborů speciální pedagogiky včetně současných trendů v edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, které u nás probíhají.
objednat / nahoru
 


KONDIČNÍ POSILOVÁNÍ V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ NA ZÁKLADNÍCH A STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH

Zdenka Tvrdá-Gottvaldová, Miroslav Gottvald, Karla Tománková
Formát B5, 28 stran + DVD, 357,- Kč, ISBN 80-7315-113-8
Na základě zkušeností s vrcholovou kulturistikou (autorka Zdenka Tvrdá-Gottvaldová je dvojnásobná mistryně světa a Evropy v kulturistice) připravili autoři zásobník cviků pro kondiční posilování ve školních posilovnách. Vybrány jsou cviky, které se v praxi ukázaly jako vhodné pro mládež. Prakticky je prezentují cvičící nejen z řad juniorských reprezentantů, ale i amatérů. Publikace je určena především těm učitelům a trenérům, kteří s výukou kondičního posilování začínají. Součástí publikace je DVD.
objednat / nahoru
 


KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE

Josef Maňák, Tomáš Janík, Vlastimil Švec
Formát B5, 128 stran, 118,- Kč, ISBN 978-80-7315-175-1, náklad 400 ks
Monografie shrnuje výsledky několikaletého zkoumání kurikulární problematiky, na němž se podílel značný počet odborníků z České republiky i ze zahraničí. V první části monografie se věnuje pozornost pojetí kurikula a jeho obsahové stránce, dále se sleduje průnik kurikula do školských dokumentů a inspirace se hledají také ve výzkumech amerických, německých a českých. Aktuální poznatky o kurikulu směrem k žákovi a učiteli se přímo orientují na podporu našeho současného reformního úsilí a mohou být podnětem ke zkvalitnění edukační praxe. Čtenáře oslovuje vizuální zpracování problematiky (schémata a tabulky), orientaci v textu usnadňuje rejstřík a bohatá odkazová literatura má podpořit vážnější zájemce k vlastnímu zkoumání.
objednat / nahoru
 


MÁLOTŘÍDNÍ ŠKOLY V ČESKÉ REPUBLICE

Kateřina Trnková, Dana Knotová, Lucie Chaloupková
Formát B5, 198 stran, 190,- Kč. ISBN 978-80-7315-204-8, náklad 300 ks
Monografie se zabývá zajímavými a specifickými aspekty fungování málotřídních škol v České republice. Autorky v ní prezentují jednak data získaná empirickým výzkumem, který tak u nás zaplňuje určitou informační a výzkumnou mezeru, a současně i zahraniční zdroje věnující pozornost málotřídním školám.
objednat / nahoru
 


MEDICÍNSKÁ PROPEDEUTIKA PRO SPECIÁLNÍ PEDAGOGY

Úvod do neurologie, Úvod do oftalmologie, Texty k distančnímu vzdělávání
Jiří Vítek
Formát B5, 126 stran, 109,- Kč. ISBN 978-80-7315-154-6, náklad 1000 ks
Učební text Medicínská propedeutika pro speciální pedagogy byl zpracován zejména pro zvýšení odborné kvalifikace speciálních pedagogů. Je složen ze dvou částí – úvodu do neurologie a úvodu do oftalmologie. Neurologie tvoří teoretické východisko pro studium speciální pedagogiky se zaměřením na edukaci osob se zdravotním postižením, zejména s tělesným postižením a souběžným postižením více vadami. Oftalmologie tvoří teoretické východisko pro studium speciální pedagogiky se zaměřením na edukaci osob se zdravotním postižením, zejména se zrakovým postižením a souběžným postižením více vadami.
objednat / nahoru
 


Metodologie věd o výchově. Kvantitativně-scientické a kvalitativně-humanitní přístupy v edukačním výzkumu

Štefan Švec a kol.
Formát B5, 302 stran, 298,- Kč, ISBN 978-80-7315-192-8, náklad 500 kss
České rozšířené vydání původní slovenské verze významně obohacuje komplexní studium metodologie věd o výchově. Učebnice se zaměřuje na dvě základní metodologické kultury edukačního výzkumu. V první, scientické, dominuje experimentální, korelační, kauzálně srovnávací a další výzkum s kvantitativními metodami. Druhá, humanitní, přibližuje případové studium, zúčastněné pozorování, terénní výzkum i jiné kvalitativní metody. Zejména učitelům může v jejich praxi pomoci závěrečná část zaměřená na akční výzkum, diagnostikování a testování.
objednat / nahoru
 


MOŽNOSTI 3D ULTRAZVUKOVÉHO VYŠETŘOVÁNÍ A PROSTOROVÝCH REKONSTRUKCÍ POHYBOVÉHO APARÁTU

Luboš Hrazdira
Formát B5, 88 stran, 193,- Kč, ISBN 80-7315-070-0, náklad 500 ks
Publikace předkládá zcela novou metodu prostorového modelování jednotlivých struktur pohybového aparátu. Cílem práce je posouzení možností aplikace 3D ultrazvuku při vyšetřování pohybového aparátu a aplikace postprocessingových metod při prostorové rekonstrukci obrazů jednotlivých struktur muskuloskeletálního systému. Posuzuje 3D zobrazitelnost jednotlivých typů tkání lokomočního aparátu ve vztahu k využitelnosti v klinické praxi. Kniha je opatřena bohatým obrazovým materiálem. Zásadní pasáže textu jsou k dispozici i v anglickém jazyce.
objednat / nahoru
 


MUZEJNÍ PEDAGOGIKA. METODOLOGICKÉ A DIDAKTICKÉ ASPEKTY MUZEJNÍ EDUKACE

Lucie Jagošová, Vladimír Jůva, Lenka Mrázová
Formát B5, 298 stran, 300,- Kč, ISBN 978-80-7315-207-9, náklad 400 ks
Publikace mapuje základní pojmy a témata spojená s vývojem, teorií a praxí muzejní pedagogiky. Její snahou je koncepčně uchopit problematiku, která zejména v českém prostředí zůstávala zatím poněkud roztříštěna. Práce ve svém rozsahu přirozeně nemohla pojmout všechna témata, která s obsahem muzejní pedagogiky souvisejí. Autoři přesto doufají, že otevřením základních metodologických a didaktických otázek oboru nabídne publikace nové podněty k široké odborné diskuzi.
objednat / nahoru
 


NADANÝ ŽÁK

Eva Machů
Formát B5, 126 stran, 138,- Kč, ISBN 978-80-7315-197-3
Publikace reaguje na integrační směr v péči o talentované děti. Text vymezuje podstatu nadání, seznamuje s osobimg height=∓ Slovník obsahuje více než 7 000 termínů a jiných výrazů z teorie i z edukační praxe, označujících např. nové formy vzdělávání, druhy škol aj. Slovník je uzpůsoben pro široký okruh uživatelů, jimiž jsou zejména studenti a doktorandi v pedagogických a andragogických oborech, odborníci v pedagogice, psychologii, sociologii, personalistice a další učitelé a ředitelé různých druhů škol, manažeři podnikového vzdělávání a odborníci ve vzdělávání dospělých, pracovníci školské správy a vzdělávací politiky i překladatelé a tlumočníci. width=br / width=nostbr /í nadaných žáků a s možnostmi jejich rozpoznávání. Dále nabízí informační základnu o edukaci talentovaných dětí, kterou zasazuje do nového kontextu integrovaného vzdělávání. Navrhuje určité vzdělávací strategie, které jsou v souladu nejen se specifickými potřebami nadaných žáků, ale navíc podporují včleňování těchto jedinců do kolektivu ostatních dětí. Práce rovněž obsahuje několik konkrétních ukázek, odkazů, návodů a kasuistik, které nav leftíc zvyšují jejich praktickou využitelnost.
objednat / nahoru
 


NÁSTIN PSYCHOLOGIE II

pro doplňující pedagogické studium
Otto Čačka
Formát B5, 100 stran, 79,- Kč, ISBN 80-7315-016-6
Publikace podává stručný přehled psychologické problematiky určený předevša href= alt=/tdbr /strongtopím vycha href= alt=/tdbr /strongtopovatelům a mistrům odborné výchovy, kteří si doplňují pedagogické vzdělání. Pozornost je věnována vývojové psychologii, se zvláštním zřetelem na psychologii dospívání a pedagogické psychologii, se zdůrazněním témat psychologie vyučování a psychologie výchovy.
objednat / nahoru
 

/

NETRADIČNÍ ROLE UČITELE. O SITUACÍCH POMOCI, KRIZE A PORADENSTVÍ VE ŠKOLNÍ PRAXI

Bohumíra Lazarová
Formát B5, 70 stran, 73,- Kč, ISBN 80-7315-115-4, náklad 600 ks
Cílem publikace je podpořit schopnosti učitelů rozlišovat mezi některými nezvyklými školními situacemi a odbornými intervencemi a pomoci jim reflektovat svou netradiční roli a své možnosti. Text současně přibližuje specifika vztahu učitel-psycholog, který je v současnosti velmi aktuální, protože se školní psychologové stávají novými členy pedagogických sborů.
objednat / nahoru
 


NĚMECKÉ SPORTOVNÍ IDIOMATICKÉ VAZBY

Petr Petržela a kol.
Formát B5, 61 stran, 48,- Kč, ISBN 80-85931-28-1
Praktická konverzační příručka pro studenty i učitele německého jazyka, trenéry, rozhodčí, funkcionáře a další pracovníky, kteří přicházejí do styku se zahraničními sportovci, hovořícími německy. Často užívané slovní vazby i jednotlivá slovíčka jsou v publikaci rozdělena na všeobecné sportovní vazby a na specifickou terminologii 28 sportovních odvětví. Čtenář zde najde mnoho neobvyklých, ale v praxi často užívaných vazeb.
objednat / nahoru
 


OD PROŽÍVÁNÍ K POŽITKÁŘSTVÍ

Výchovné funkce hry a její proměny v historických koncepcích pedagogiky Jiří Němec
Formát B5, 111 stran, 84,- Kč, ISBN 80-7315-006-9, náklad 600 ks
Fenomén hry doprovází každého z nás celý život. Nejdříve si hrajeme jako děti, později s dětmi a ještě později s vnoučaty. Pedagog má to štěstí, že si může hrát celý život, protože hra je neoddělitelnou součástí výchovy už po celá staletí a tisíciletí. Dokladem tohoto tvrzení může být právě tato publikace. Studijní text tvoří teoretický vstup do hlubšího bádání v problematice her a jejího výchovného využití. Inspiraci pro svoji práci zde naleznou studenti sociální, případně speciální pedagogiky, studující učitelství, učitelé a pedagogičtí pracovníci.
objednat / nahoru
 


OFTALMOPEDIE

Texty k distančnímu vzdělávání
Petra Hamadová, Lea Květoňová, Zita Nováková
Formát B5, 125 stran, 109,- Kč, ISBN 978-80-7315-159-1. 2. vydání, náklad 1000 ks
Tento studijní text byl sestaven s cílem seznámit čtenáře jednoduchým způsobem se základními poznatky z oboru oftalmopedie. V publikaci je vyhrazen prostor také anatomii a fyziologii zrakového orgánu a zrakovým vadám, jejich klasifikaci dle různých kritérií. Dále jsou zde přehledně uvedeny základní informace o výchově a vzdělávání, poradenství a možnostech rozvoje lidí se zrakovým postižením a odkazy na související odborné literární a internetové zdroje.
objednat / nahoru
 


PEDAGOGICKÉ DIMENZE VOLNÉHO ČASU

Dana Knotová
Formát B5, 101 stran, 128,- Kč, ISBN 978-80-7315-223-9, náklad 300 ks
Monografie se věnuje volnému času v pedagogické perspektivě. Zabývá se volným časem v širším pohledu jako prostorem umožňujícím rozvoj člověka prostřednictvím výchovy a vzdělávání. Celá publikace je rozčleněna do tří částí. Nejdříve je věnována pozornost fenoménu volného času, druhá část sleduje volný čas v pedagogické perspektivě včetně připomenutí možností a výzev pro pedagogické aktivity ve volném čase. Ve třetí části textu je předložena analýza současného stavu výchovy ve volném čase zaměřené na dětskou populaci v zemích Evropské unie a také analýza vybraných činností dospělých ve volném čase v ČR.
objednat / nahoru
 


PEDIATRIE

Vybrané kapitoly pro studující speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze.
Bohuslav Mrzena
Formát B5, 112 stran, 118,- Kč, ISBN 978-80-7315-182-9, náklad 500 ks
Učební texty představují soubor vybraných kapitol, které obsahují nejdůležitější klinické jednotky a onemocnění týkající se dětského lékařství, a to s ohledem na budoucí profil absolventů studia speciální pedagogiky. Zdůrazněny jsou především ty oblasti pediatrie, které se promítají do vývojové problematiky dítěte a mají vliv na jeho psychosomatický vývoj.
objednat / nahoru
 


POETIKA DRAMAT A BÁSNÍ JOSEFA TOPOLA

David Kroča
Formát B5, 124 stran, 168,- Kč, ISBN 80-7315-101-4, náklad 500 ks
Kniha je určena zejména studentům bohemistiky a učitelům češtiny, ale i ostatním zájemcům o interpretaci literárních textů. Autor se nejprve zabývá interpretací obecně, poté analyzuje původní tvorbu básníka a dramatika Josefa Topola (nar. 1935), někdejšího kmenového autora, dramaturga a režiséra Divadla za branou. Při interpretaci děl vychází z jejich nejnovějších vydání, akceptuje tedy úpravy, jež Topol v některých svých textech provedl. Celá práce usiluje o konkrétní a kontrolovatelnou interpretaci, vlastní výklad proto dokládají četné ukázky a příklady. Na kapitoly s rozbory jednotlivých textů navazuje závěrečná srovnávací kapitola, která hledá souvislosti Topolovy dramatiky a poezie a charakterizuje poetiku spisovatele ve shrnujícím pohledu.
objednat / nahoru
 


POJETÍ VZDĚLÁVACÍCH CÍLŮ V ČR A NĚMECKU ANEB UMĚLECKO-PEDAGOGICKÁ INTERPRETACE KURIKULÁRNÍCH DOKUMENTŮ ČESKÝCH A BAVORSKÝCH GYMNÁZIÍ

Věra Uhl Skřivanová
Formát B5, 246 stran, 298,- Kč, ISBN 978-80-7315-228-4, náklad 350 ks
Publikace přináší velké množství nových komparativně pedagogických poznatků o stavu české a bavorské výtvarné výchovy. První část je deskripcí současné situace v oblasti česko-německé srovnávací pedagogiky umění. Vymezuje soudobý rámec pojetí srovnávací pedagogiky, věnuje se širším historicko-kulturním vazbám mezi ČR a Bavorskem, zabývá se aktuálním pojetím vzdělávacích cílů, pojmu „kompetence“ a proměnám umělecko- pedagogických konceptů v Německu. Druhá část publikace přináší výsledky konkrétního výzkumného projektu, realizovaného v českém a německém prostředí.
objednat / nahoru
 


PORUCHY VERBÁLNÍ KOMUNIKACE A FONIATRIE

Mojmír Lejska
Formát B5, 156 stran, 137,- Kč, ISBN 80-7315-038-7, náklad 800 ks
Učební text spojuje obory speciální pedagogiku a foniatrii. Nevstupuje příliš ani do medicíny a nesnaží se být ani učebnicí pedagogiky. Speciálním pedagogům přináší znalosti z oblasti vyšetření stavu sluchu, diagnostiky sluchových vad, a to především u nejmenších dětí. Podrobněji než v jiných učebnicích se zde hovoří o problematice korekce sluchové vady pomocí sluchadel. Oblast postižení řeči je společným problémem celé řady oborů. V učebnici jsou popsány jen některé základní charakteristiky lidské řeči. Mluví se zde především o těch stavech, které mají vztah k medicíně. Další informace o poruchách řeči jsou součástí jiných výukových předmětů (logopedie, speciální pedagogika apod.).
objednat / nahoru
 


(PO)ZAPOMENUTÍ NOSITELÉ PAMĚTI. NĚMECKÉ MUZEJNICTVÍ NA MORAVĚ

Otakar Kirsch
Formát B5, 281 strana, 288,- Kč, ISBN 978-80-7315-249-9, náklad 200 ks
Monografie souhrnně analyzuje dnes již neexistující, přesto však v mnoha ohledech stále aktuální jev – německé muzejnictví na Moravě. Kromě celkové charakteristiky autor usiluje především o přiblížení faktorů, které zkoumaný jev po celou dobu trvání podstatným a výrazným způsobem utvářely, a zároveň se snaží představit formy jeho působení na nejrůznější složky tehdejší společnosti. K poznání jednotlivých skutečností jsou využívány především historické metody – dominantní roli hrají komparace a obsahová analýza dochovaných dat – jež jsou zasazeny do kontextu terminologie (muzealizace, muzeální fenomén, selekce, tezaurace, prezentace atd.) a postupů současné muzeologie.
objednat / nahoru
 


 POZDNÍ SBĚR. O PRÁCI ZKUŠENÝCH UČITELŮ

Bohumíra Lazarová a kol.
Formát B5, 160 stran, 148,- Kč, ISBN 978-80-7315-206-2, náklad 400 ks
Publikace věnuje pozornost především učitelům ve věku nad 50 let a jejich pracovnímu životu. Čtenářům nabízí řadu témat spojených s působením starších učitelů v profesi, popisuje specifika jejich práce a pracovních vztahů a iniciuje zamyšlení nad možnými změnami podmínek práce s respektem k potřebám všech věkových skupin učitelů. Publikace současně přináší vybrané výsledky z výzkumu, který se uskutečnil v letech 2008–2010.
objednat / nahoru
 


PRAGMATISMUS A DEKONSTRUKCE V ANGLO-AMERICKÉ FILOZOFII

Jaroslav Hroch, Radim Šíp, Roman Madzia, Ondřej Funda
Formát B5, 330 stran, 218,- Kč, ISBN 978-80-7315-205-5, náklad 500 ks
Kniha se zabývá vznikem, formováním a vývojem amerického pragmatismu, neopragmatismu a dekonstruktivního myšlení v širším filozofickém a historickém kontextu. Vznikala postupně v letech 2008–2010 v rámci řešení grantového projektu GA ČR Hermeneutika, pragmatismus a soudobá filozofie v USA.
objednat / nahoru
 


PROFESE UČITELE V ČESKÉM VZDĚLÁVACÍM KONTEXTU

Jaroslava Vašutová (ed.)
Formát B5, 190 stran, 210,- Kč, ISBN 80-7315-082-4, náklad 500 ks
Monografie se zabývá teoretickými otázkami proměn profese učitele v současnosti v českém vzdělávacím prostředí. Jádrem práce je koncept reflexe, který je empiricky zkoumán v profesním terénu základních a středních škol, teoreticky interpretován a prakticky aplikován. Reflexe učitelské profese je rovněž zkoumána v mediálním prostředí, které odráží anticipaci učitelstva veřejností a společností. Metodologie zpracování monografie je postavena na interpretaci primárních výzkumných dat a na sekundární analýze dalších současných výzkumů učitelů.
objednat / nahoru
 


PŘÍBĚH JEDNOHO KOKTAVÉHO

Frederick Pemberton Murray, Susan Goodwillie Edwards
Formát B5, 126 stran, 140,- Kč, ISBN 80-7315-114-6
Příběh jednoho koktavého je další publikací nakladatelství Paido, která se věnuje problematice balbutiků – koktavých osob. Na pozadí příběhu samotného autora představuje publikace jednotlivé metody, které byly v průběhu času praktikovány a na základě vlastní zkušenosti Fredericka Pembertona Murraye jsou také fundovaně posuzovány, neboť autor sám je odborníkem v balbutologii. Cílem knihy je lidským způsobem pomoci všem, kteří se svojí koktavostí chtějí bojovat a podpořit je tak na jejich cestě. Poselstvím publikace je naděje a povzbuzení, které pramení z odhlédnutí od dosavadních „zaručených terapií“, následované nahlédnutím do vlastního já, což je potřebné k pochopení toho, co nás doposud obklopovalo, a tedy ovlivňovalo. Tato a podobné snahy budou podporovat touhu lidského ducha, bez které by nemohlo být dosaženo ničeho.
objednat / nahoru
 


PŘÍSTUPY K DĚTEM A MLÁDEŽI SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM A SOCIÁLNÍM ZNEVÝHODNĚNÍM MIMO ŠKOLU

Texty k distančnímu vzdělávání
Miroslava Bartoňová, Dagmar Opatřilová, Marie Vítková
Formát B5, 211 stran, 198,- Kč, ISBN 978-80-7315-242-0, náklad 400 ks
Publikace vychází z vymezení teoretických východisek speciální pedagogiky, charakterizuje speciálněpedagogická opatření pro jedince se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním a přibližuje současné trendy i problémy v edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Následující kapitoly věnují pozornost rodině s dítětem se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním, volnočasové výchově pro děti a mládež s postižením a znevýhodněním a jejich podpoře zdraví. Závěrečná kapitola ukazuje nové možnosti technické podpory pro osoby se zdravotním postižením. Celý text je zpracován formou studijní opory pro distanční vzdělávání.
objednat / nahoru
     


PSYCHOPEDIE

Texty k distančnímu vzdělávání
Miroslava Bartoňová, Barbora Bazalová, Jarmila Pipeková
Formát B5, 150 stran, 114,- Kč, ISBN 978-80-7315-161-4. 2. vydání, náklad 1000 ks
Kolektiv autorek učebního textu zpracoval šest tematických okruhů, které se týkají základní psychopedické problematiky. První kapitola řeší vymezení psychopedie v systému společenských věd, základní terminologická východiska a problematiku lidských práv osob s mentálním postižením. Druhá kapitola charakterizuje osoby s mentálním postižením, seznamuje nás s klasifikací mentální retardace, popisuje jednotlivá vývojová období osoby s mentálním postižením a následně pak vztah společnosti k těmto osobám. Třetí kapitola nás seznamuje se současným edukačním systémem v České republice pro žáky s mentálním postižením od rané intervence až po střední školství. Čtvrtá kapitola reflektuje na změny v oblasti sociálních služeb a zaměřuje se na možnosti pracovního uplatnění osob s mentálním postižením. Pátá kapitola shrnuje problematiku týkající se Downova syndromu a šestá kapitola problematiku poruch autistického spektra.
objednat / nahoru
 


RICHARD RORTY: PRAGMATISMUS MEZI JAZYKEM A ZKUŠENOSTÍ

Radim Šíp
Formát B5, 208 stran, 248,- Kč, ISBN 978-80-7315-171-3, náklad 400 ks
Práce předkládá podrobný přehled, popis a kritickou analýzu filozofie Richarda Rortyho. Autor zde ukazuje, jak je Rortyho myšlení aktuální a inspirující, ale zároveň dokládá, že přes veškerou jemu přisuzovanou heretičnost se jedná spíše dovršení než překročení tradice okcidentálního myšlení. V poslední, páté kapitole je Rortyho přílišný důraz na jazyk a na lingvistickou povahu lidského myšlení a života vnímán jako ústup tradici, jako ústup neplodným směrem, který nám znemožňuje nově promýšlet lidský život a společenské výzvy současnosti. Přes její kritické vyznění byla kniha napsána s pocitem úcty a vděčnosti k jednomu z nejzajímavějších a nejvíce inspirativních myslitelů 20. století.
objednat / nahoru
 


S HROU NA CESTĚ ZA TVOŘIVOSTÍ

Poznámky k rozvoji tvořivosti žáků
Jiří Němec
Formát B5, 136 stran, 98,- Kč, ISBN 80-7315-014-X, náklad 500 ks
Publikace pojednává o rozvoji tvořivosti prostřednictvím her. Vychází z humanistických proudů pedagogiky a obsahuje teoretické i empirické postřehy ze studia literatury, z drobných kvantitativně i kvalitativně orientovaných výzkumů. Dále předkládá soubor her, jež rozvíjejí řadu psychických procesů podílející se na rozvoji tvořivosti.
objednat / nahoru
 


SLOVNÍK PEDAGOGICKÉ METODOLOGIE

Josef Maňák, Štefan Švec, Vlastimil Švec (eds.)
Formát B5, 136 stran, 169,- Kč, ISBN 80-7315-102-2, náklad 600 ks
Slovník pedagogické metodologie podává přehled a výklad nejdůležitějších termínů, které se používají v pedagogických výzkumech. Cílem je jednak poskytnout vysvětlení metodologických pojmů, jednak nabídnout i první informaci a též inspiraci pro případné další využití. Za jednotlivými hesly je vždy uvedena základní literatura, díky níž se čtenář, pokud bude mít zájem o hlubší a podrobnější studium, v tématu pohotově zorientuje.
objednat / nahoru
 


SOCIOLOGIE SPORTU

Aleš Sekot
Formát B5, 410 stran, 275,- Kč, ISBN 80-7315-132-4
(Koedice s MU: ISBN 80-210-4201-X), náklad 350 ks
Sport, stále frekventovanější pojem v našem každodenním životě i v odborné literatuře, označuje nikoli pouze jedinečnou pohybovou aktivitu a herní situaci, nýbrž je zároveň i významným sociálním jevem. Monografie je v tomto směru zaměřena na rozšíření sociologicky relevantních znalostí o sportu jako sociálně-kulturním fenoménu, na shromáždění, analyzování a kritickém zhodnocení nejnovějších reprezentativních dostupných poznatků vztahujících se ke komplementárním vztahům společnosti a sportu, a tím přispívá k nově konstituovanému vědnímu oboru sociologie sportu. Publikace vychází z kritickém pohledu a sport nepovažuje za pouhou reflexi společnosti, nýbrž za scénu podílející se nepřehlédnutelným způsobem na její kultuře, za místo modelování mezilidských vztahů. V tomto smyslu ukazuje, že sport může na své aktivní účastníky a vyznavače mít jak pozitivní, tak negativní účinky. Svým nezastupitelným kultivačním vkladem do všestranného duševního a tělesného rozvoje jedince a sociálně harmonizujícími účinky může přispívat ke stávající kultuře společnosti, stejně jako může svými negativními dopady zejména v aréně diváckého násilí stát v opozici vůči pozitivnímu společenskému rozvoji.
objednat / nahoru
 


SOUČASNÉ PROMĚNY VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ

Vladimíra Spilková (ed.)
Formát B5, 271 stran, 238,- Kč, ISBN 80-7315-081-6, náklad 500 ks
Ucelená studie analyzuje důsledky změn v oblasti předškolního a základního vzdělávání v posledním desetiletí pro profesi, role a kompetence učitele a pro pojetí učitelského vzdělávání. Poskytuje ucelený historickokomparativní vhled do dané problematiky s cílem identifikovat základní trendy ve vzdělávání učitelů, zejména v zemích Evropské unie. Analyzuje současný stav v přípravném vzdělávání učitelů v ČR s cílem postihnout základní problémy a nastínit perspektivy dalšího vývoje. Formuluje základní teoretická východiska současných i perspektivních proměn, prezentuje vybrané reformní modely a inovativní přístupy k přípravě učitelů včetně výsledků ověřování jejich účinnosti akčním výzkumem.
objednat / nahoru
 


SOMATOPEDICKÉ ASPEKTY

Marie Vítková
Formát B5, 304 stran, 274,- Kč, 2., rozšířené a přepracované vydání.
ISBN 80-7315-134-0, náklad 800 ks
Monografie je výsledkem dlouhodobého zájmu autorky o edukaci jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména s tělesným postižením a souběžným postižením více vadami, s postupným zaměřením na všechny věkové skupiny. Publikace Somatopedické aspekty vyšla ve svém prvním vydání v roce 1999. V edukaci jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami, tedy i s tělesným postižením, došlo v uplynulých letech v našem školství k progresivním změnám. Práce na výzkumných projektech značně pokročila ve směru integrace dětí/žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do škol a školských zařízení, kde bylo třeba definovat podmínky podle věku a dru¬¬hu postižení jedinců. Současně se rozšířil okruh problémů o předprofesní a profesní přípravu žáků se spe¬ciál¬ními vzdělávacími potřebami a okruh žáků, kterým je věnována mimořádná pozornost v základním vzdělávání. Jde o žáky s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. Na všechny tyto a další otázky reaguje druhé přepracované vydání publikace, která je rozšířená o nové kapitoly – epilepsie v dětském věku, integrace žáků v základní škole a využití terapie u žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami.
objednat / nahoru
 


SPECIÁLNÍ ANDRAGOGIKA

Texty k distančnímu vzdělávání
Lucie Procházková, Kateřina Sayoud Solárová et al.
Formát B5, 218 stran, 198,- Kč, ISBN 978-80-7315-254-3, náklad 400 ks
Publikace přehledně přibližuje edukační, intervenční a terapeutické přístupy a systém sociálních služeb pro dospělé osoby se zdravotním postižením. Tuto problematiku řeší ve vztahu k dospělým osobám s mentálním postižením, se zrakovým postižením, s narušenou komunikační schopností a sluchovým postižením a u dospělých osob s dyslexií a dyskalkulií. Závěrečná kapitola se zabývá aktivizací seniorů a charakteristikou základních přístupů k osobám s demencí v seniorském věku. Celý text je zpracován formou studijní opory pro distanční vzdělávání.
objednat / nahoru
 


SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ

Texty k distančnímu vzdělávání
Miroslava Bartoňová
Formát B5, 237 stran, 198,- Kč, ISBN 978-80-7315-232-1, náklad 400 ks
Publikace poskytuje základní informace z oblasti specifických poruch učení. Zaměřuje se na následující témata: základní vymezení specifických poruch učení s akcentem na klasifikaci a etiologii, vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, specifika faktorů, které ovlivňují proces edukace a reedukace žáků se specifickými poruchami učení, přístupy k žákům se specifickými poruchami učení v rámci středního vzdělávání a specifika dospělých osob s dyslexií a jejich profesní život. Text je adresován nejen studentům speciální pedagogiky, ale i dalším zájemcům. Publikace je zpracována jako strukturovaný studijní materiál pro distanční vzdělávání. Obsahuje mj. kontrolní otázky, schémata, tabulky a doporučenou odbornou literaturu související s konkrétními tématy.
objednat / nahoru
 


SPOLEČENSKOVĚDNÍ POZNÁNÍ V SÍTÍCH INŽENÝRSKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ

Jarmila Skalková
Formát B5, 88 stran, 98,- Kč, ISBN 978-80-7315-173-7, náklad 450 ks
Cílem sborníku je přispět k rozšíření a prohloubení znalostní vybavenosti techniků vhledem do oblasti společenských věd, a to prostřednictvím pedagogiky. Autorka při koncipování tohoto textu jako určité příručky nemá na mysli jen úzce profesionální zřeteimg height=img height=limg height=e budoucích učitelů. Snaží se posílit zájem techniků o širší sociální a antropologické dimenze, které otevínahorurají otázky postavení člověka v soudobém globalizovaném světě vědecko-technické kultury. Zároveň se chce se angažovat ve prospěch kritického myšlení,které umožňuje samostatně se v tomto světě orientovat a tvořivě pracovat.
Uvedenému záměru odpovídá i obsah publikace. Sleduje především vývoj vztahů přírodních a společenských věd. Seznamuje čtenáře se staršími analýzami, které dokládají dlouhodobý zájem vědeckých pracovníků o objasnění specifických otázek poznávání v sociálních vědách a informují o různých přístupech k této problematice v druhé polovině dvacátého století. V těchto souvislostech zvláště připomíná významné myšlenky K. Poppera, K. Lorenze a T. W. Adorna. Zároveň informuje o problémových oblastech, které u nás byly nastolovány jen výjimečně, pokud vůbec, ale představují významné oblasti metodologického a teoretického myšlení, jako je výklad o obecné teorii činnosti (praxeologie), úsilí o jednotu poznání (konsilie100topnce), problematika metafory a její role ve vědeckém poznávání. Akcentují se i potřeby hlubšího výkladu hodnotových aspektů jako integrální složky technického myšlení a usuzování.
objednat / nahoru
 


SPORT A SPOLEČNOST

Aleš Sekot
Formát B5, 191 stran, 183,- Kč, ISBN 80-7315-047-6, náklad 1000 ks
Sport patří k nejdiskutovanějším jevům společnosti nového tisíciletí. Jeho význam je dnes umocňován svým nesporným dopadem v rovině sociální, ekonomické i kulturní. Je ztělesněním obdivovaných hodnot radosti z pohybu, výkonu, zdraví a krásy. Stejně však odráží i řadu nově vyhrocených problémů, kterým musí dnešní svět s obavami čelit. Bezbřehá komercionalizace, konzumní způsob života, drogová scéna, korupce, rasismus – to vše odráží svět sportu v míře odpovídající jeho virtuální přitažlivosti a mediální působivosti.
objednat / nahoru
 


STRATEGIE VE VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ A ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBA

Texty k distančnímu vzdělávání
Miroslava Bartoňová, Marie Vítková
Formát B5, 247 stran, 125,- Kč. ISBN 978-80-7315-158-4, 2., přepracované a rozšířené vydání, náklad 1000 ks
V předloženém učebním textu se autoři zaměřili na problematiku strategie vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v regionálním školství, zejména v mateřských školách, v základním a středním školství. Učební text je členěn do šesti kapitol a četných subkapitol se zaměřením na tato témata: integrativní/inkluzivní vzdělávání, speciální školství, kurikulární dokumenty s akcentem na rámcové vzdělávací programy pro předškolní a základní vzdělávání, specifika vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním, sociálním znevýhodněním, specifickými poruchami učení, s mentálním postižením a souběžným postižením více vadami.
objednat / nahoru
 


SURDOPEDIE

Texty k distančnímu vzdělávání
Radka Horáková
Formát B5, 126 stran, 118,- Kč, ISBN 978-80-7315-225-3, náklad 400 ks
 Studijní text přibližuje základní informace ze speciálně-pedagogické disciplíny – surdopedie. Seznamuje se základními pojmy z oblasti výchovy a vzdělávání jedinců s postižením sluchu, s diagnostikou sluchových vad a sluchovou protetikou. Pozornost je dále věnována komunikačním formám osob se sluchovým postižením, znakovému jazyku, problematice kombinovaného postižení – hluchoslepotě ad. Text je adresován zejména studentům speciální pedagogiky. Jednotlivé problémy jsou vzhledem k rozsahu publikace pouze naznačeny. K hlubšímu studiu může inspirovat seznam použité literatury, navíc je za každou kapitolou uvedena doporučená odborná literatura související s konkrétním tématem. Publikace je zpracována jako strukturovaný studijní materiál pro distanční vzdělávání. Obsahuje mj. kontrolní otázky, obrázky, fotografie a tabulky.
objednat / nahoru
 


TEORIE A PRAXE V EDUKACI, INTERVENCI, TERAPII A PSYCHOSOCIÁLNÍ PODPOŘE JEDINCŮ SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM SE ZAMĚŘENÍM NA NEUROLOGICKÁ ONEMOCNĚNÍ

Jiří Vítek, Marie Vítková
Formát B5, 252 stran, 228,- Kč, ISBN 978-80-7315-210-9, náklad 400 ks
Monografie je výsledkem dlouhodobého zájmu autorky o edukaci jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména s tělesným postižením a souběžným postižením více vadami, s postupným zaměřením na všechny věkové skupiny. Svým obsahem volně navazuje na dříve vydanou publikaci Somatopedické aspekty (Paido, 1999, 2006) a do hloubky rozvíjí téma edukace jedinců se souběžným postižením více vadami s akcentem na neurologická onemocnění, zejména epilepsii, kterým se více věnuje spoluautor knihy Jiří Vítek.
objednat / nahoru
 


TVŮRČÍ PSANÍ – MALÁ UČEBNICE TECHNIK TVŮRČÍHO PSANÍ

Zbyněk Fišer
Formát B5, 160 stran, 183,- Kč, ISBN 80-85931-99-0, náklad 800 ks
Autor v publikaci přibližuje čtenářům fenomén psaní jako prostředku k poznání nebo k vyjádření svých názorů a pocitů. V jednotlivých kapitolách se zabývá mj. technikami tvůrčího psaní, tvůrčím myšlením, úlohou tvůrčího psaní ve škole nebo tvorbou literárního textu. Vše je doplněno projekty a příklady.
objednat / nahoru
 


UČITELÉ A TECHNOLOGIE

Mezi tradičním a moderním pojetím
Jiří Zounek, Klára Šeďová

Formát B5, 172 stran, 188,- Kč, ISBN 978-80-7315-187-4, náklad 400 ks
Autoři zde vymezují problematiku technologií ve vzdělávání, představují základní koncepty spojené s tímto tématem, nastiňují jak pozitivní očekávání, tak také problémy, které jsou s ním spojeny. Vedle informačních a komunikačních technologií se publikace zaměřuje také na pedagogickou práci učitelů základních škol s moderními technologiemi. Práce se opírá nejen o teoretické publikace, ale přináší také výsledky původního empirického výzkumu autorů.
objednat / nahoru
 


ÚLOHA ŠKOLY V ROZVOJI VZDĚLANOSTI

Eliška Walterová (ed.)
Formát B5, 502 stran, 540,- Kč, ISBN 80-7315-083-2, náklad 500 ks
Publikace nabízí čtenáři zpracovanou problematiku diskutovaného tématu úlohy školy v rozvoji vzdělanosti. Systematicky postupuje od teoreticko-metodologických východisek a klíčových pojmů vztahujících se ke zvolené problematice, ke kapitolám Vývoj české školy, Výzvy vůči škole a faktory determinující její rozvoj, Hodnoty školy a její etický profil, Kurikulum a jeho proměny, Kultura školy, Evaluace v práci školy, Žáci ve škole: exkluze, nebo inkluze? Vzdělávací prognostika a modelování školy v budoucnosti a Budoucnost české školy.
objednat / nahoru
 


ÚVOD DO ETOPEDIE

Texty k distančnímu vzdělávání
Věra Vojtová
Formát B5, 128 stran, 109,- Kč, ISBN 978-80-7315-166-9, náklad 1000 ks
Přehledně zpracovaný učební text je zaměřen na problematiku strategie edukace dětí a žáků v riziku a s poruchami chování. Studijní materiál je členěn do čtyř kapitol a četných subkapitol, je speciálně strukturovaný – na dva sloupce, v jednom je akcentovaná odborná stránka oboru, druhý napomáhá lepší orientaci v textu. Příklady z praxe, otázku a úkoly mají za cíl motivovat studenty k dalším úvahám o dané problematice.
objednat / nahoru
 


ÚVOD DO PEDAGOGICKÉHO VÝZKUMU

Druhé, rozšířené české vydání
Peter Gavora

Formát B5, 261 stran, 248,- Kč, ISBN 978-80-3715-185-0, náklad 600 ks
Tato úspěšná metodologická příručka vychází již ve druhém, rozšířeném českém vydání. Popisuje hlavní činnosti, které má budoucí výzkumník poznat: vymezení výzkumného problému, informační přípravu výzkumu, formulaci hypotéz, výběr zkoumaných osob, používání výzkumných metod a vyhodnocování získaných údajů. Autor se věnuje kvantitativně i kvalitativně orientovanému výzkumu. Oproti prvnímu vydání se některé kapitoly rozšířily (např. část o pozorování v kvalitativním výzkumu) a vznikly kapitoly nové: Úloha teorie ve výzkumu, Výzkumný projekt, Vnitřní konzistence výzkumného nástroje, Problémy s kvaziintervalovými škálami, Kroky při konstrukci dotazníku, Elektronický dotazník a Tabulky a grafy.
objednat / nahoru
 


VLIV SOCIÁLNÍHO PROGRAMU TOMÁŠE BATI A JANA ANTONÍNA BATI NA VZDĚLANOST ZLÍNSKÉHO REGIONU. HISTORICKÁ TRADICE A SOUČASNOST

Svatava Kašpárková a kol.
Formát B5, 122 stran, 118,- Kč, ISBN 978-80-7315-195-9, náklad 200 ks
Publikace tematicky čerpá z odkazu Tomáše Bati a Jana Antonína Bati v oblasti sociální politiky, školství, kultury a sportu. Čtenářům přibližuje historický vývoj událostí, které provázely vznik sociálního programu, školské politiky, mimoškolních i kulturních aktivit a dalších oblastí společenského života, které předběhly svou dobu a jsou využitelné i v současných podmínkách globální společnosti.
objednat / nahoru
 


VYBRANÉ KAPITOLY Z EKONOMIKY

Šárka Daňhelová
Formát B5, 83 stran, 84,- Kč, ISBN 80-7315-032-8, náklad 600 ks
Publikace seznamuje čtenáře s ekonomikou jako běžnou součástí života. Zaměřuje se především na vybrané problémy, které lze aplikovat v každodenní podnikatelské činnosti. Vymezuje základní makroekonomické pojmy a základy managementu. Dále přináší charakteristiku důležitých mikroekonomických pojmů a daňové problematiky. Závěrečná kapitola uvádí čtenáře do problematiky podnikové ekonomiky.
objednat / nahoru
 


VÝCHOVA A BUDOUCNOST:
HRY A TECHNIKY O ŽIVOTNÍM PROSTŘEDÍ A SPOLEČNOSTI

Jan Činčera, Milan Caha
Formát B5, 168 stran, 158,- Kč, ISBN 80-7315-099-9, náklad 800 ks
Autoři, kteří sami již řadu let úspěšně vymýšlejí a prakticky využívají aktivizující přístupy ve výuce mladých lidí ve školním i mimoškolním prostředí, předkládají čtenářům své dosavadní zkušenosti, postřehy a rady. Jejich metody se ubírají do nepříliš probádaných končin, kde učitel ztrácí „patent“ na pravdu a stává se režisérem, který umožňuje mnohostrannou interakci mezi samotnými studenty formou řízených diskusí a simulačních her. Těžiště, jež stmeluje jednotlivé aktivity dohromady, je ekologická problematika. Velmi přínosné jsou metodiky aktivní diskuse, které určitě uvítají učitelé občanské, rodinné a ekologické výchovy, ale i dalších předmětů, kde se objevují kontroverzní témata, včetně dějepisu, literatury či geografie. Výhodou publikace pro přepracované učitele je i její „kuchařkový“ přístup. Publikace bude cennou pomůckou jak pro pedagogy volného času, vedoucí dětských kroužků i letních táborů a různých soustředění, tak pro učitele na druhém a třetím stupni a vysokoškolské pedagogy. Zejména pak pro ty, kteří se zajímají o vztah člověk – společnost – příroda a kteří mají přitom hravou a odvážnou duši.
objednat / nahoru
 


VYSOKOŠKOLSKÉ STUDIUM SE ZAJIŠTĚNÍM SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÝCH POTŘEB

Lea Květoňová (ed.)
Formát B5, 96 stran, 88,- Kč, ISBN 978-80-7315-141-6, náklad 300 ks
Publikace vznikla na základě zkušeností vyučujících Katedry speciální pedagogiky Pedagogické fakulty UK v Praze, kteří současně působí jako odborníci v Poradně pro studenty se speciálními vzdělávacími potřebami. Snahou autorského kolektivu bylo zveřejnit aktuální možnosti podpory studentů, kteří se rozhodli ke studiu na vysoké škole. Jednotlivé kapitoly jsou zpracovány podle speciálněpedagogické podpory vycházející z druhu postižení. Publikace předkládá souhrn problematiky týkající se podpory studentů s tělesným postižením, pojednává o úskalí studia sluchově postižených a o možnostech speciálněpedagogické podpory studentům se zrakovým postižením. Dle zahraničních zkušeností je zapotřebí nabízet speciálněpedagogickou podporu rovněž studentům s poruchami učení. Podpora těmto studentům se v rámci pracoviště autorského kolektivu teprve buduje a tak zde autoři konfrontují současný stav a zahraniční zkušenosti. Jednotlivé kapitoly jsou doplněny výpověďmi studentů, kteří přinášejí vlastní zkušenost s vysokoškolským životem, který jejich postižení může i nemusí ovlivňovat.
objednat / nahoru
 


VÝUKOVÉ METODY

Josef Maňák, Vlastimil Švec
Formát B5, 219 stran, 183,- Kč, ISBN 80-7315-039-5, náklad 1500 ks
Publikace nabízí ucelený přehled výukových metod, které ocení hlavně učitelé ve své praxi. Kniha sleduje linii moderní pedagogiky, respektující aktivitu a samostatné úsilí žáka jako určující tendenci rozvíjející se osobnosti, která se ovšem neobejde bez porozumění, péče a pomoci ze strany učitele. Výuková metoda nepůsobí izolovaně, ale je začleněna do edukačního systému jako jeho důležitý prvek, jehož prostřednictvím výchova postupuje žádoucím směrem.
objednat / nahoru
 


VÝVOJOVÁ NEUROLOGIE PRO SPECIÁLNÍ PEDAGOGY

Radomír Šlapal
Formát B5, 53 stran, 58,- Kč. ISBN 978-80-7315-160-7
Autor se ve své práci snaží zúročit své dlouholeté zkušenosti získané při výuce dětské vývojové neurologie na katedře speciální pedagogiky. Neurovývojová problematika se na přelomu 20. a 21. století dostala do popředí multidisciplinárního zájmu, což vedlo k jejím značnému obohacení o mnoho nových a zajímavých recentních poznatků, které jsou zde předkládány.
objednat / nahoru
 


VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI VE STŘEDNÍM ŠKOLSTVÍ

Texty k distančnímu vzdělávání
Miroslava Bartoňová, Pavla Pitnerová, Marie Vítková et al.
Formát B5, 259 stran, 238,- Kč, ISBN 978-80-7315-243-7, náklad 400 ks
Publikace vychází z vymezení inkluzivního vzdělávání, ukazuje konkrétní možnosti využití informační a komunikační technologie jako prostředku inkluze a přibližuje speciálně pedagogickou diagnostiku v procesu profesní orientace žáků se zdravotním postižením. Následující kapitoly analyzují specifika v edukaci žáků s tělesným a zdravotním postižením a jejich uplatnění na trhu práce, strategie ve vzdělávání žáků se zrakovým postižením, s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením ve střední škole. Autorky věnují pozornost také problematice vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a s mentálním postižením ve středním školství. Celý text je zpracován formou studijní opory pro distanční vzdělávání.
objednat / nahoru
 


ZÁKLADY MARKETINGU

Aleš Sekot, Michal Charvát
Formát B5, 55 stran, 57,- Kč, ISBN 80-7315-019-0, náklad 800 ks
Učební text si úvodem všímá sociálních dimenzí transformace probíhající v širším rámci „postkapitalistické“ společnosti a zdůrazňuje její rozhodující lidský zdroj spočívající v produktivitě práce kvalifikovaného, vzdělaného a pracovně flexibilního pracovníka přístupného novým impulzům informačního věku světa znalostí. Relevantní dopady na řídící procesy jsou diskutovány na pozadí marketingové komunikace. Pozornost je věnována základním charakteristikám a trendům současného marketingu včetně prezentace osvědčených zásad, dále tématům jako public relations, reklama ap.
objednat / nahoru
 


ZÁKLADY ŠKOLNÍ PEDAGOGIKY

Marcela Janíková a kol.
Formát B5, 119 stran, 118,- Kč, ISBN 978-80-7315-183-6, náklad 500 ks
Publikace se zabývá školní pedagogikou z hlediska teorie školy, teorie kurikula a teorie výuky. Věnuje pozornost celkovému náhledu na tyto kategorie s důrazem na probíhající kurikulární reformu.
objednat / nahoru
 


ŽÁKOVSKÉ PREKONCEPCE VE VÝUCE FYZIKY

Dana Mandíková, Josef Trna
Formát B5, 245 stran, 228,- Kč, ISBN 978-80-7315-226-0, náklad 400 ks
Záměrem knihy je přiblížit výzkum, vývoj a inovace vzdělávání ve fyzice v oblasti prekoncepcí. Autoři vycházejí z dosud známých poznatků o prekoncepcích doma i v zahraničí. Dlouhodobě sami tuto problematiku zkoumají a aplikují ji do výuky fyziky na základních, středních i vysokých školách. Chtějí se se čtenářem podělit i o své zkušenosti z přípravy učitelů fyziky ve zkoumané oblasti. Cílovou čtenářskou skupinou jsou především učitelé fyziky, studenti učitelství fyziky, ale i žáci a studenti, které fyzika a její taje lákají. Cenné informace mohou získat i odborníci-fyzici, kteří se aktivně zapojují i do fyzikálního vzdělávání na vysokých školách.
objednat / nahoru